مای سانگ

وبلاگ مای سانگ

مای سانگ

وبلاگ مای سانگ

حسابداری مدیریت چیست؟

برای حسابداری شاخه ها و گرایش های مختلفی در نظر گرفته شده است، زیرا نیاز صاحبان مشاغل از حسابدار و مدیریت درست هزینه ها و درآمدها با یکدیگر متفاوت است. یکی از گرایش های مهم حسابداری که از نظر بازار کار و سطح درآمد در سطح خوبی قرار دارد، حسابداری مدیریت است.

برای خرید نرم افزار حسابداری حرفه ای به سایپ پارمیس مراجعه کنید.

حسابداری مدیریت جنبه های بسیاری از حسابداری را شامل می شود که هدف اصلی در این شاخه حسابداری بهبود اطلاعات مالی ارائه شده به مدیریت است. به بیان دیگر این رشته مناسب افرادی است که به کار با اعداد و ارقام و تحلیل آنها علاقه داشته و به دنبال پذیرش مسئولیت های بیشتر در محل کار خود هستند. در ادامه با وظایف و مسئولیت های حسابداری مدیریت بیشتر آشنا می شویم.

لازم به ذکر است اطلاعات و گزارش هایی که حسابدار مدیریت تهیه و تدوین می کند، صرفاً برای استفاده مدیریت در تصمیم گیری ها است و می توان این گونه بیان کرد که حسابداری مدیریت یکی از مهم ترین عناصر سازمانی در زمینه تعیین استراتژی های لازم برای کسب و کار است.

بنابراین در حسابداری مدیریت آنچه که بسیار اهمیت دارد، استفاده از مهارت و دانش حرفه ای حسابدار برای تهیه اطلاعات مالی و حسابداری است تا به کمک این اطلاعات بتوان استراتژی و سیاست شرکت، برنامه ریزی و کنترل عملیات در رسیدن به اهداف اصلی شرکت را اجرایی نمود.

به همین دلیل است که حسابداری مدیریت را می توان به عنوان رشته ای بین حسابداری و مدیریت قرار داد. در نتیجه حوزه های کاری در نظر گرفته شده برای حسابداری مدیریت که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد، بسیار نزدیک به وظایف و مسئولیت های حسابداری است.

حوزه های کاری حسابداری مدیریت

مدیریت راهبردی : همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، حسابداری مدیریت در تدوین استراتژی و راهبرد سازمان نقشی موثر دارد و به همین دلیل به عنوان شریک راهبردی سازمان در نظر گرفته می شود.

مدیریت عملکرد : وظیفه مهم دیگری که برای این گرایش حسابداری در نظر گرفته شده است، مدیریت تصمیمات در حوزه عملکرد و در نتیجه ایجاد نگاهی ویژه به عملکرد سازمان است.

مدیریت ریسک : باید یادآور شویم که مدیریت ریسک در صورت شناسایی آن ریسک امکان پذیر است. بنابراین مسئولیت دیگر حسابداری مدیریت مشارکت در شناسایی، اندازه گیری، مدیریت و گزارش ریسک هایی است که در رسیدن به اهداف تعیین شده شرکت وجود دارد.

تا به اینجا با تعریف حسابداری مدیریت و در نتیجه وظایف کلی تعیین شده برای این سمت کاری آشنا شدیم. اجازه دهید کمی دقیق تر وظایف و مسئولیت های این گرایش از حسابداری را بیان کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.