مای سانگ

وبلاگ مای سانگ

مای سانگ

وبلاگ مای سانگ

خرید ترموکوپل

ترموکوپل چیست؟

ترموکوپل حسگری است که دما را اندازه گیری می کند. از دو نوع مختلف فلز تشکیل شده است که از یک انتها به هم متصل شده اند. هنگامی که محل اتصال دو فلز گرم یا سرد می شود ، ولتاژی ایجاد می شود که می تواند مجدداً با دما ارتباط داشته باشد. ترموکوپل یک سنسور دما ساده ، قوی و مقرون به صرفه است که در طیف وسیعی از فرایندهای اندازه گیری دما استفاده می شود.

خرید ترموکوپل:

برای خرید انواع مدل های ترموکوپل یا انواع ابزار های اندازه گیری دما به سایت پایاسنس مراجعه کنید.

پایاسنس معتبرترین شرکت در ایران در زمینه: راه اندازی سیستم های داده برداری و اندازه گیری دما می باشد.

آدرس سایت پایاسنس: https://www.payasense.com/


ترموکوپل ها در سبک های مختلفی تولید می شوند ، مانند پروب ترموکوپل ، پروب ترموکوپل با اتصالات ، پروب ترموکوپل مشترک انتقال ، ترموکوپل مادون قرمز ، ترموکوپل سیم برهنه یا حتی سیم سیم ترموکوپل.


ترموکوپل ها معمولاً در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می شوند. با توجه به طیف گسترده ای از مدل ها و مشخصات فنی ، اما درک ساختار اساسی ، عملکرد ، دامنه های آن برای تعیین نوع ترموکوپل مناسب و ماده ترموکوپل مناسب برای یک برنامه بسیار مهم است.

ترموکوپل چگونه کار می کند؟

وقتی دو سیم متشکل از فلزات غیر مشابه در هر دو انتها به هم متصل می شوند و یکی از انتها گرم می شود ، جریان مداومی وجود دارد که در مدار ترموالکتریک جریان دارد.

اگر این مدار در مرکز شکسته شود ، ولتاژ مدار باز خالص (ولتاژ Seebeck) تابعی از دمای محل اتصال و ترکیب دو فلز است. که به این معنی است که وقتی محل اتصال دو فلز گرم یا خنک می شود ولتاژی تولید می شود که می تواند با دما ارتباط برقرار کند.

چگونه ترموکوپل را انتخاب کنم؟

از آنجا که ترموکوپل می تواند اشکال و اشکال مختلفی داشته باشد ، درک نحوه انتخاب صحیح سنسور مناسب بسیار مهم است. متداول ترین معیارهایی که برای انجام این انتخاب استفاده می شود ، محدوده دما ، مقاومت شیمیایی ، مقاومت در برابر سایش و لرزش و نیازهای نصب است. . الزامات نصب نیز انتخاب پروب ترموکوپل را تعیین می کند.

ترموکوپل ها انواع مختلفی دارند و کاربرد آنها ممکن است متفاوت باشد. ترموکوپل در معرض دید در مواقعی که به زمان پاسخ زیاد نیاز باشد ، بهترین عملکرد را خواهد داشت ، اما ترموکوپل فاقد زمین در محیط های خورنده بهتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.